Elk project zijn eigen verhaal…
Vooraan bevindt zich een ontvangstruimte waar ik een meer “gemoedelijke” sfeer wilde creëren. Mensen moeten er zich welkom en op hun gemak voelen. De gebogen wand afgewerkt met donker gebeitste eiken latjes heeft niet enkel een esthetische functie. Er zijn twee bewegingen waarneembaar in de vormgeving van deze gebogen wand. De eerste beweging vertrekkende van de inkomdeur, begeleidt de mensen op een vloeiende manier naar binnen. De twee beweging is een tegenbeweging, een omarming. Een ontvankelijke beweging. De twee in elkaar vloeiende bewegingen coördineren en verzamelen. Ze dragen indirect bij tot een zachtere waarneming en tot rust van ons bewustzijn.
Ook het daglicht wordt beter naar binnen geleid door de gebogen vormen, de materie komt beter tot uiting. De kunstverlichting (Flos) is functioneel, minimalistisch en uitgepuurd qua vorm. Met uitzondering van de staanlamp (Superloon – Jasper Morrison) is de kunstverlichting aanwezig op de achtergrond.
In deze ontvangstruimte werd bewust de keuze gemaakt voor een ronde tafel (Saarinen Tulip Table). Deze cirkelvorm is ideaal is om tot een goede dialoog te komen met de klant. Bedoeling van de gesprekken met klanten is om de wil en verlangens van beide partijen samen te brengen en zo tot een gezamenlijk project te komen waarin elk zijn verwachtingen kan terugvinden. In deze ontvangstruimte is ook textuur en kleur aanwezig. In de stoelen, het tapijt, de kunstwerken (Dominique Van Osta °1957).
De bureauruimte achteraan, is een werkplek waar de rust meer ontstaat door de concrete rechtlijnige vormen. De heldere strakke lijnen bevorderen de concrete gedachtevorming. Hier worden de creatieve scheppende ideeën omgezet tot in de materie. Hier wordt creativiteit functioneel en praktisch. Warm minimalisme wordt in dit gedeelte verenigd met ergonomie en milieubewustzijn. De bureaustoelen (Aeron en Setu I / Herman Miller) zijn bewust gekozen omwille van de ergonomie en de productiewijze (Cradle to Cradle). De kunstwerken in deze ruimte zijn rustig en sober van tinten. (Jan Nisiek °1949 en Jean-Pierre Temmerman 1957-2017).